Φάκελος: Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Το σύμπλεγμα βιταμινών Β αποτελείται από 8 βιταμίνες:
Β1 (θειαμίνη)
Β2 (ριβοφλαβίνη)
Β3 (νιασίνη)
Β5 (παντοθενικό οξύ)
Β6 (πυριδοξίνη)
Β7 (βιοτίνη)
Β9 (φολικό οξύ)
Β12 (κοβαλαμίνη)

Κάθε μια από αυτές συνεισφέρει στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού και συμβάλλει στη διατήρηση της ευεξίας και της υγείας του. Ως θεμέλιοι λίθοι ενός υγιούς οργανισμού, οι βιταμίνες Β επηρεάζουν τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τον κυτταρικό μεταβολισμό. Το σύμπλεγμα βιταμινών Β ενισχύει το ανοσοποιητικό και παράλληλα προάγει: την κυτταρική υγεία, την αιμοποίηση, τα ενεργειακά επίπεδα του οργανισμού, την καλή όραση, την πέψη, τη ρύθμιση της όρεξης, τη σωστή λειτουργία των νευρώνων, τη σωστή παραγωγή ορμονών και χοληστερόλης, την καρδιαγγειακή υγεία και τον μυϊκό τόνο.

 

Συγκεκριμένα για τις γυναίκες

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της κύησης, τονώνοντας τα ενεργειακά επίπεδα, συμβάλλοντας στη μείωση της ναυτίας και μειώνοντας την πιθανότητα εμφάνισης προεκλαμψίας.
Η δράση τους, όμως, δε σταματά εκεί. Και κατά τη διάρκεια της γαλουχίας οι βιταμίνες Β είναι άκρως σημαντικές, καθώς συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξη του εγκέφαλου του βρέφους.

Συγκεκριμένα για τους άντρες

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β πιθανόν συσχετίζονται με αυξημένα/υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης στους άντρες, τα οποία φθίνουν κατά τη διάρκεια της ζωής. Παράλληλα, συμβάλλουν στην αύξηση του μυϊκού όγκου και στην ενδυνάμωση του οργανισμού.

Σημάδια ανεπάρκειας

Μια ισορροπημένη διατροφή είναι το Α και το Ω ενός υγιούς οργανισμού, και ενώ οι περισσότεροι προσλαμβάνουμε τα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή μας, υπάρχει πιθανότητα να έχουμε ανεπάρκεια σε κάποια βιταμίνη, μέταλλο ή ιχνοστοιχείο.
Συμπτώματα, όπως δερματικά εξανθήματα, ανοιγμένα («σκασμένα») χείλη, πρησμένη γλώσσα, κούραση, αδυναμία, αναιμία, πνευματική σύγχυση, ευερεθιστότητα, κατάθλιψη, ναυτία, διάρροια, δυσκοιλιότητα, μούδιασμα ή αίσθηση γαργαλητού σε πόδια και χέρια, μπορεί να υποδεικνύουν ότι υπάρχει ανεπάρκεια σε μια ή περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
Αν διαπιστώνετε ότι βιώνετε ένα από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και δεν είστε σίγουροι γιατί, επικοινωνήστε άμεσα με τον ιατρό σας, καθώς, ενώ είναι πιθανό τα συμπτώματα να οφείλονται σε έλλειψη κάποιας βιταμίνης, μπορεί να έχουν να κάνουν με υποκείμενες παθήσεις. Ο ιατρός είναι αυτός που θα κάνει τη διάγνωση και θα σας συμβουλεύσει με την κατάλληλη θεραπευτική οδό.

Τροφές πλούσιες σε σύμπλεγμα βιταμινών Β

Πολλά τρόφιμα περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και είναι αρκετά εύκολο να τις προσλάβουμε από μια ισορροπημένη διατροφή. Εντοπίζονται σε: γάλα, τυρί, αυγά, συκώτι, κρέας (λευκό και κόκκινο), ψάρια (τόνος, σολομός), οστρακοειδή, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, kale), παντζάρια, αβοκάντο, πατάτες, προϊόντα ολικής άλεσης, μαύρα φασόλια, ρεβίθια, σπόρους και καρπούς, εσπεριδοειδή, μπανάνες, καρπούζια κα.

Είναι απαραίτητα τα συμπληρώματα;

Κανένα συμπλήρωμα δε θα αντικαταστήσει ή ξεπεράσει ποτέ την ισορροπημένη διατροφή. Είναι πιθανό να χρειάζεστε συμπλήρωμα αν είστε πάνω από 50 ή έγκυος ή αν πάσχετε από συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις ή ακολουθείτε χορτοφαγική/ vegan διατροφή.
Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας
Πάντα να ζητάτε τη συμβουλή ειδικών, όταν πρόκειται να εντάξετε στην καθημερινότητα σας κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε στον ιατρό σας την επιθυμία σας να ενισχύσετε τον οργανισμό σας με ένα συμπλήρωμα διατροφής και να ακούσετε την πρόταση του. Μερικά συμπληρώματα διατροφής μπορούν να επηρεάσουν υποκείμενα νοσήματα ή φαρμακευτικές αγωγές, για αυτό κρίνεται απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη του ιατρού.